יום שני, 21 בפברואר 2011

צוות לטיפול נמרץ רגשי – התנהגותי



צוות לטיפול ממוקד בבעיות התנהגותיות רגשיות (באמצעות אמנות)

באחת מהכתות בבית הספר יש קבוצת ילדים ה"מפוצצת" באופן קבוע את השיעור? אחד מהילדים בכתה נוספת בורח בקביעות מהכתה, זורק אבנים בחצר ומנסה לטפס על גדר בית הספר? ניסיתם את כל האפשרויות הטיפוליות והמצב ממשיך להתדרדר? ההורים, שבהתחלה טענו שבבית הכל בסדר, מספרים על קללות, מכות לאחות הקטנה, ובעיטות באבא?
צוות של מטפלים באמנות שהתמחו בטיפול בבעיות התנהגותיות רגשיות, יגיע על פי הזמנתכם ישירות אל בית הספר/גן הילדים על מנת לתת מענה טיפולי לילד, והדרכה להוריו ולצוות החינוכי.
הצוות מורכב ממטפלים באמנות שהוכשרו לעבודה על פי "מודל רמלה"*.
בעבודתנו רבת השנים עם ילדים שלהם בעיות רגשיות והתנהגותיות קשות נוכחנו לדעת שהבסיס לשיקומו הרגשי וההתנהגותי של הילד, הוא עבודה עם הוריו, משפחתו והמערכת החינוכית. התפתחות רגשית תקינה מבוססת על תחושה תקינה של הורים סמכותיים ותפיסה תואמת של סמכות הצוות החינוכי. יצירת מערכת של תמיכה ותיאום בין הצוות החינוכי להורים, מראה לילד שסביבו התלכדה קבוצת מבוגרים המדברים כולם בשפה אחת, שפת "הסמכות החדשה"*, עליה יוכל להשען, ובה יוכל לבטוח.
עד כה, נהגנו להתחיל את העבודה בקליניקה עם הילד ומשפחתו, ורק בהדרגה צירפנו את הצוות בית הספר/גן הילדים לעבודה. מעתה – נגיע ישירות לבית הספר, נפגוש את הילד ומשפחתו, ונתחיל מידית בתהליך שילוב הצוות החינוכי בעבודה.
צוות הטיפול שלנו עבד עד כה עם משפחות רבות במידה לא מבוטלת של הצלחה. הטיפול הוא קצר מועד ובכל זאת התוצאות מעידות על שינוי של ממש במצבו הרגשי של הילד, לאורך זמן!
הורים רבים מעידים על שינוי של ממש בתפיסת ההורות שלהם. משפטים כמו: "הפסקתי לפחד מבני", "החיים בבית נעשו טובים", "אני כבר לא יוצא מדעתי כמו פעם", הם רק חלק מהתגובות שקבלנו כמשוב לעבודתנו.


*מודל רמלה- מודל טיפולי המשלב עבודה עם מצבי תסכול. המטופל, שמגיע לטיפול כשיכולת הריסון שלו ויכולתו לשאת תסכולים נמוכות ביותר, עובר תהליך שבסופו יוכל לעמוד בתסכול.

*הסמכות החדשה- מודל טיפולי המציע שיקום סמכות הורים ומורים תוך עמידה תקיפה על עמדה המתנגדת לאלימות אך איננה "הורסת" את הילד- נמנעת מעונשים דרסטיים, מאיומים ומכל מצב המציג את ההורה כמבוהל וחלש.

לפרטים: עירית 054-7932494

תגובה 1: